رنگ ها به طرح های شما جان می بخشند و داستان شما را روایت می کنند. این ایده خوبی است که بفهمید کدام رنگ ها چه احساساتی را برمی انگیزند تا به بهترین وجه ارتباط برقرار کنید و طرح های خود را بیان کنید.
قبل از اینکه رنگ ها را انتخاب کنید، از خود بپرسید، چه حالتی را می خواهم منتقل کنم؟ ظاهر برند من چگونه است؟ این دو سوال به محدود کردن تعداد زیادی از گزینه های رنگی کمک می کند.
بسیاری از طراحان مد فروشگاه تک دوخت به طرح های رنگی از پیش تعیین شده پایبند هستند، مانند یوجی یاماموتو، که عمدتاً در رنگ های مشکی کار می کند. این ظاهر برند اوست. شما همچنین می توانید بر اساس خلق و خوی طراحی کنید. با کار کردن با رنگهایی که متناسب با حال و هوا هستند، گزینههای رنگ را محدود میکنید. خاکستری و رنگ های خاموش به احتمال زیاد یک پیک نیک تابستانی را به خوبی بیان نمی کنند.
منبع:
https://shahr-raz.com/teaching-color-psychology-fashion-clothing-design/